KG:n blogi
Tämä on Kirjoittavien Generalistien ylläpitämä blogi. Inspiroidu, opi, kiinnostu!
![sokkelo](https://generalistit.fi/wp-content/uploads/2023/09/2023-someblogi.jpg)
Some hukassa – mistä löytyisi tarkka ja tarttuva someviestintä pk-yritykselle?
Moni pk-yritys tuskailee, kun pitäisi näkyä somessa, mutta ei ehdi. Mitä pitäisi tehdä? Vai voiko sometukset jättää tekemättä?
![Vastuullinen viestintä](https://generalistit.fi/wp-content/uploads/2023/06/vastuu-n-e1691734647773.jpeg)
Ratkaisuja yritysvastuun kehittämisen haasteisiin pk-yrityksissä
Puute rahasta, ajasta ja osaamisesta – nämä lienevät ne kaikkein tyypillisimmät hidasteet yritysvastuun kehittämisessä meille pk-sektorin toimijoille. Mitenkä näitä haasteita voi yrittää ratkaista? 1. Rahan
![kirjainmylläkkä](https://generalistit.fi/wp-content/uploads/2023/08/saavutettavuus.jpg)
Mitä digitaalinen saavutettavuus edellyttää?
Digitaalisen saavutettavuuden haasteet ja mahdollisuudet puhututtavat monessa yrityksessä. Kokosimme vinkkejä ja pohdimme aihetta kielen ja verkkosivujen näkökulmasta.
![Äiti ja poika](https://generalistit.fi/wp-content/uploads/2023/05/vastuu-paakuva.jpg)
Miksi pk-yrityksen kannattaa kehittää vastuullisuuttaan?
Kilpailutuksissa menestyminen, alihankintasopimusten jatkuvuus, sitoutuneet työntekijät ja turvattu liiketoiminnan tulevaisuus – nämä ovat vain muutamia niistä hyödyistä, joita pk-yritys voi tutkitusti saavuttaa yritysvastuutaan kehittämällä.
![Vastuullinen viestintä](https://generalistit.fi/wp-content/uploads/2023/06/vastuu-n-3.jpeg)
Vastuullisuus on alihankintayritykselle tulevaisuudessa elinehto
Useimmille alihankintaa tekeville pk-yrityksille yritysvastuun ja vastuullisuusviestinnän kehittäminen on tulevaisuudessa välttämätöntä, sillä uudistuva kestävyysraportointivelvoite ulottuu pian myös isojen yritysten toimitusketjuihin. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
![Vastuullinen viestintä miehet](https://generalistit.fi/wp-content/uploads/2023/06/vastuu-n2.jpeg)
27 vinkkiä onnistuneeseen vastuullisuusviestintään
Yritysvastuun ja vastuullisuusviestinnän kehittäminen saattaa kuulostaa avaruusteknologialta, mutta sitä se ei ole. Tärkeintä on yrityksen johdon ja omistajien sitoutuminen kestäviin arvoihin sekä niitä edistävään työhön.
![kynät, värikynät, viestintä](https://generalistit.fi/wp-content/uploads/2023/06/kynat.png)
Punakynän piilotettu hinta – miksi maksaa laadusta?
Joskus on vaikea tietää mikä sisällöntuotannossa ja käännöspalveluissa maksaa. Mitä on laadukas sisältö, ja onko se aina kallista?
![pama](https://generalistit.fi/wp-content/uploads/2022/09/pama.jpg)
”Juuri nyt innostun saavutettavuudesta, kuvituksen eri tyyleistä ja omenaherkuista”
Aloitamme koko KG:n porukan esittelyt. Ensimmäisenä vuorossa graafinen suunnittelija, visuaalinen generalisti Pama Alavilo.
![](https://generalistit.fi/wp-content/uploads/2022/06/hapokas-labyrintti.jpg)
Viestintä ja markkinointi – toimistojen hapokas labyrintti
Miten kahlata onnistuneesti läpi viestintä- ja markkinointitoimistojen viidakossa ja löytää juuri oikea palvelu?