Valoro on tiedonhallinnan ja asiakirjojen digitoinnin asiantuntijayritys, jonka kilpailuvaltteja ovat suomalaisuus ja sen mahdollistama korkea laatu sekä omistautunut asiakaspalvelu.
Liiketoiminta oli vahvalla pohjalla ja nykyiset asiakkaat tyytyväisiä, mutta brändi-ilme puuttui eikä viestintää tai markkinointia ollut vielä tehty. Nyt asiaan tartuttiin yhdessä Kirjoittavien Generalistien kanssa.
#referenssit
Palvelumme:
Brändi ja identiteetti / Viestintä- ja markkinointistrategia / Sisällöntuotanto ja copywriting / Hakusana-analyysi ja hakukoneoptimointi / Projektinhallinta
Valorolla yrityksenä on monta syytä olla ylpeä itsestään: Kaikki asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä palveluun ja halukkaita myös lisäämään palveluvalikoimaa omaehtoisesti. Yrityksen sisällä oli juuri selkeytetty liiketoimintastrategiaa ja osana sitä päätetty lähteä hakemaan kumppania brändi-ilmeen ja viestintästrategian luomiseen.
Koska Valoro halusi pitkäaikaisen kumppanin, yrityksen johto käytti paljon aikaa oikean löytämiseen. Toimitusjohtaja Kimmo Kakko kertoo, että Valoro kävi keskusteluja noin kymmenen eri palveluntarjoajan kanssa. Moni lähti hänen mukaansa liikenteeseen siitä, että tarjosi jonkinlaista valmista pakettia edes kuuntelematta, mitä Valoro tekee ja tarvitsee.
”Kirjoittavat Generalistit paneutuivat asiaamme oikeasti – kysyivät kysymyksiä ja todella kuuntelivat tarpeitamme. Ote oli paljon syvempi kuin muilla.”
– Kimmo Kakko, toimitusjohtaja, Valoro Oy
Brändi-identiteetti, SEO, verkkosivut, sisältöjä…
Alkuprojekti oli kookas ja kesti noin viisi kuukautta. Kirjoittavat Generalistit toteutti sen yhteistyössä KN Mainostoimiston kanssa siten, että suunnitteluosuus tehtiin yhdessä ja siitä eteenpäin KG oli vastuussa sisällöistä ja KN visuaalisesta puolesta.
Ensimmäinen osa sisälsi lukuisia syväluotaavia työpajoja, joissa työryhmä KG/KN tutustui Valoron historiaan, henkilöstöön, arvomaailmaan, liiketoimintamalliin, asiakasryhmiin, tavoitteisiin ja visioihin vapaasti keskustelemalla ja kyselemällä sekä yhdessä ideoiden. Brandbookin, visuaalisen ilmeen ja viestintästrategian rakentaminen alkoi.
Toisessa vaiheessa nämä brändi-identiteetin määrittelevät materiaalit tehtiin loppuun ja rakennettiin Valorolle niiden mukainen, kokonaan uusi verkkosivusto asiakasreferensseineen. Valorolle toteutettiin myös yritysesittelyvideo ja palveluja kuvaava animaatio, joiden toteutuksesta vastasi Joenrinne Films.
Myös myynti varustettiin uuden ilmeen mukaisilla materiaaleilla. Markkinointisuunnitelma luotiin tiiviissä yhteistyössä myynnin kanssa ja Valoron tavoiteasiakkaiden tarpeet ja toimintatavat tarkasti huomioiden.
Viimeisessä vaiheessa aloitettiin tavoitteellisen viestinnän ja markkinoinnin toteutus. Sen pohjaksi tehtiin hakusana-analyysi Google-näkyvyyden maksimoimiseksi. Tämä jälkeen artikkelien tekeminen sujui näppärästi, sillä Kirjoittavat Generalistit oli jo niin syventynyt Valoron kilpailuetuihin ja osaamisen ytimeen.
Vaikka Valoron ja Kirjoittavien Generalistien yhteistyö onkin vasta aluillaan, tulokset ovat jo nyt olleet hyviä. Valoro näkyy ja huomataan:
”Meidän asiakkaat ovat kovasti kehuneet uusia nettisivuja niin ulkoasun kuin sisällönkin puolesta. Ja näistä Kirjoittavien Generalistien tekemistä artikkeleista on moni tullut ihan erikseen sanomaan, että ovat kyllä todella hyviä!”
Muut referenssimme―
Transperheet-yhdistyksen nettisivujen saavutettavuus kuntoon
• Saavutettavat nettisivut
• Saavutettava kieli
Nettisivuista tuli hienot – asiakkaiden kokemuksia
• Web design
• Sisällöntuotanto ja copywriting
• Markkinoinnin ja viestinnän käännökset
Vapaus – työsuhdepyöräilyn vastuullinen ajatusjohtaja
• Sisällöntuotanto ja copywriting
• Markkinoinnin ja viestinnän käännökset
Bezzerwizzer – luovia sisältöjä ja 147 % myyntibuusti
• Luova sisällöntuotanto ja lokalisointi
• Käännökset
• Projektinhallinta
• PR-suunnitelma ja toteutus
• Vaikuttajamarkkinointi
GreenStar – vihreää markkinointia, vastuullista viestintää
• Viestinnän konsultointi
• Viestintä- ja markkinointistrategia
• Sisällöntuotanto ja copywriting
• Markkinoinnin ja viestinnän käännökset
Tella – koronakeväänä nousukiitoon
• Viestintä- ja markkinointistrategia
• Ulkoistettu viestintäjohtaja
• Sisällöntuotanto ja copywriting
• Markkinoinnin ja viestinnän käännökset
Futures Platform – tulevaisuus luodaan yhdessä
• Sisällöntuotanto ja copywriting
• Markkinoinnin ja viestinnän käännökset
Takeoff Partners – sijoittajakolmikko arvostaa laatua
• Sisällöntuotanto ja copywriting
• Sosiaalisen median hallinnointi
Websters – luovia sisältöjä, täydellistä kieltä
• Viestintäkonsultointi
• Markkinoinnin ja viestinnän käännökset
• Luovat sisällöt
Novago – uusyrityskeskus rakentaa tulevaisuutta
• Sisällöntuotanto ja copywriting
• Markkinoinnin ja viestinnän käännökset