Palvelumme:
- Viestintä- ja markkinointistrategia
- Ulkoistettu viestintäjohtaja
- Sisällöntuotanto
- Markkinoinnin ja viestinnän käännökset
Kun koronavirus saapui Suomeen, vastuullinen lakkibrändi Tella ryhtyi suojavaatteiden valmistajaksi. Yrityksen käynnistäessä tuotantoa oli avuntarve suuri viestinnän puolella. Tarvittiin selkeää tiedottamista sekä mullistuksessa olevan suojatarvikealan asiasisällön nopeaa omaksumista.
Yli sata ihmistä työllistävä suojatarvikkeiden tuotanto käynnistettiin vain muutamassa viikossa keskellä poikkeustilaa. Uusi tuotanto kiinnosti mediaa, ja Tella sai paljon haastattelupyyntöjä, joten viestintä muodostui pullonkaulaksi: Tellalla keskityttiin tekemiseen eikä aika ollut riittää siitä tiedottamiseen. Puhelimet ja sähköpostit tukkeutuivat eri tahojen yhteydenotoista. Toisaalta myös vastuullinen suojatarvikemyynti tarvitsi tuekseen läpinäkyvää viestintää.
KG:n Hanna Veltheim ryhtyi Tellan ulkoistetuksi viestintäjohtajaksi.
Alussa päätavoite oli saada tilanne hallintaan: tärkeimmät ulostulot suunniteltiin ja yhteydenottojen tsunamia hallittiin yhdessä Tellan toimitusjohtajan kanssa.
Samalla KG:n ammattilaiset hoitivat tarvittavan sisällöntuotannon sisäisistä ohjeista ja lehdistötiedotteista suojatuotteiden käyttöohjeisiin ja myynnin asiakirjoihin. Osa materiaaleista käännettiin ruotsiksi ja englanniksi.
”KG:n laadukas työ piti viestinnän palikat kasassa ja saimme hallittua haastattelupyyntöjä sekä vastattua valtavaan mediahuomioon. Samalla tämä nosti brändimme tunnettuutta, ja saimme vaikuttaa meille tärkeiden vastuullisten arvojen kautta”, kertoo Tellan toimitusjohtaja Liina-Maaria Lönnroth.
Kriittisimmän viestintävaiheen jälkeen yhteistyö jatkui
Tsemppihenki puhalsi, kun Tella ja KG tekivät yhdessä työtä terveydenhuollon suojatarvikekriisin ratkaisemiseksi. Onneksi tilanne Suomessa hellitti loppukeväästä, jolloin oli pitkäjänteisemmän strategiatyön aika.
”Yhteistyö Kirjoittavien Generalistien kanssa on kantanut hedelmää – ja se toivottavasti jatkuu pitkään.”