KG logo

Bezzerwizzer – luovia sisältöjä ja 147 % myyntibuusti

Laadustaan tunnettu Bezzerwizzer Studio halusi pelin tekoon mukaan kumppanin, joka pystyisi sovittamaan uuden pelin Suomeen sopivaksi ja auttamaan sen markkinoinnissa. He valitsivat KG:n.

Palvelumme:

  • Luova sisällöntuotanto ja lokalisointi
  • Käännökset
  • Projektinhallinta
  • PR-suunnitelma ja toteutus
  • Vaikuttajamarkkinointi

 

Bezzerwizzer Studio on tanskalainen peliyritys, jonka lippulaivatuote on triviapeli Bezzerwizzer.

Laadustaan tunnettu Bezzerwizzer Studio alkoi kehittää uutta peliä, joka tuotaisiin myös Suomen markkinoille. Yritys halusi pelin tekoon mukaan kumppanin, joka pystyisi paitsi sovittamaan uuden pelin Suomeen sopivaksi, myös auttamaan sen markkinoinnissa.

 Yhteistyö KG:n kanssa alkoi keväällä 2019 pelin nimen valinnasta: peli sai suomeksi nimekseen VINK. Sen jälkeen alkoi pelin Suomi-version kehittäminen.

”Olimme vaikuttuneita KG:n luoman sisällön kekseliäisyydestä ja pelattavuudesta. Sisällöistä näkyy, että KG todella ymmärtää, kuinka luoda paras mahdollinen pelikokemus ja kuinka lokalisoida pelin konsepti Suomen markkinoille sopivaksi”, sanoo päätoimittaja Camilla Lauridsen Bezzerwizzer Studiolta.

Projektin luova vaihe sisälsi sekä kääntämistä ja lokalisointia että varsinkin itsenäistä sisällöntuotantoa. Bezzerwizzer Studiolle oli tärkeää, että peli tuntuisi oikeasti paikalliselta ja paikalliskulttuuriin sopivalta, eikä käännöksen makuiselta tai vieraalta. Toisaalta muita materiaaleja, esimerkiksi peliohjeet, käännettiin suoraan alkuperäisversiosta. KG myös viimeisteli kaikkien taitettavien materiaalien sisällöt pelin pakkausta myöten.

VINK pääsi pukinkonttiin sekä vaikuttajien videoihin

Loppuvuodesta 2020 Bezzerwizzer Studio toivoi KG:lta apua PR-kampanjoinnissa VINK:n joulumyynnin tehostamiseksi. Yhdessä Bezzerwizzer ja KG ideoivat peliarvostelu- ja lahjavinkkikampanjan, jonka KG toteutti.

Tulokset olivat erinomaisia. Joulu- ja tammikuussa VINK oli kokeilussa ja arvostelussa monien suomalaisten sanoma- ja aikakauslehtien sivuilla, blogeissa ja nettiportaaleissa. Koska samaan aikaan ei ollut käynnissä muita merkittäviä markkinointitoimia, PR-kampanjan vaikutukset oli helppo todentaa: Bezzerwizzer Studion myynti VINK-pelin osalta lisääntyi 147 % kampanja-aikana.

“Aiemmin hoidimme Suomen PR:ää Tanskasta käsin, ja yhteistyö KG:n kanssa olikin iso edistysaskel. KG:n toimittajatausta näkyy kyvyssä tietää, milloin ottaa journalisteihin yhteyttä ja millä tavalla heitä kannattaa lähestyä – kuten tuloksetkin osoittavat,” summaa Christina Vinter, brand coordinator Bezzerwizzer Studiolta.

PR-kampanjan jälkeen KG suunnitteli ja toteutti myös vaikuttajakampanjan yhteistyössä 10 suomalaisen vaikuttajan kanssa. Vaikuttajat tekivät hauskoja IG-stooreja VINK:n pelaamisesta ja ne saivat yleisön innostumaan, joten pelin kysyntä vilkastui.VINK-peli avattuna

Näyttele erilaisia keppejä, piirrä kasaritrendejä, hyräile tv-tunnareita, selitä yöriiuuaie ja muita sanahirviöitä…

PS. VINK-projektin jälkeen tuotimme myös uuden version Bezzerwizzer-pelistä ja se voitti Vuoden Seurapeli -tittelin vuonna 2022.

Jaa:

Muita referenssejämme