KG logo
vastuullisuus

Yritysvastuukartoitus ohjaa kohti kestävämpää liiketoimintaa

Yritysvastuukartoitus ohjaa kohti kestävämpää liiketoimintaa

Onko yritykselläsi tai organisaatiollasi tarve kehittää toimintansa vastuullisuutta? Viestinnällä on merkittävä voima myös toiminnan kehittämisessä.

Yritysvastuukartoitus summaa ja sanoittaa yrityksen vastuullisen toiminnan nykytilaa sekä ohja toimintaa kohti tulevia vastuullisuustavoitteita. Samalla kartoitus antaa suuntaviivat myös yrityksen vastuullisuusviestinnälle.

Viestintä olennainen osa yritysvastuun todentamista ja vastuullisuuden ymmärrettäväksi tekemistä myös asiakkaille, omistajille, sijoittajille, kumppaneille sekä muille sidosryhmille.

Yritysvastuun kartoitus sisältää:

  • Vastuullisen toiminnan nykytilanteen selvittämisen yrityksen toimintaa ohjaavista ja kuvaavista asiakirjoista sekä muista lähteistä
  • Yrityksen yritysvastuun avainhenkilöiden haastattelun
  • Kartoitusraportin yrityksen ekologisesti, sosiaalisesti ja taloudellisesti vastuullisesta toiminnasta
  • Suunnitelman yrityksen vastuullisuusviestinnän kehittämiseksi

Miksi yritysvastuun kehittäminen kannattaa?

Tarve yritysvastuun kehittämiseen voi kummuta joko yhtiön sisäisistä syistä – kuten vaikkapa strategiauudistus tai uudet liiketoimintamahdollisuudet – tai sidosryhmien toiveista.

Pk-yrityksille painetta yritysvastuun ja vastuullisuusviestinnän kehittämiseen tuottavat myös EU:n laajentuvat kestävyysraportointivelvoitteet. Elleivät ne velvoita juuri sinun yritystäsi, voivat ne velvoittaa yritystä, jonka alihankkijana toimit – silloin myös sinun tulee kyetä osoittamaan toimivasti vastuullisesti osana hankintaketjua.

Vastuullinen viestintä miehet

HUOM! Haemme nyt yritysvastuun starttipaketille pilottiasiakkaita

Etsimme parhaillaan pk- ja mikroyrityksiä pilotoimaan yritysvastuun starttipakettia kanssamme. Valitsemme mukaan enintään viisi yritystä eri toimialoilta. Tutustu yritysvastuun starttipakettiin ja hae mukaan!